Претражи овај блог

четвртак, 13. октобар 2011.

POLUKUKURUZNI HLJEB

Jako ukusan hljeb po receptu (donekle) JUANITE sa COOLINARKE. 


RECEPT
1 suvi kvasac
2,5 deci mlijeka
1 kašika šećera
 1 kašika brašna
Pomiješati sve sastojke sa toplim mlijekom i ostaviti malo da se kvasac aktivira.

1/2 kg brašna
125g palente
1 kašika šećera
1/2 kašike soli
1 kašika pavlake 
oko 2,5 deci mlake vode 
Pomiješati sve suve sastojke, dodati pavlaku i vodu postepeno, ne upija svako brašno isto ( meni je otišlo oko 2,3 deci) i zamjesiti, prvo viljuškom (kao ja), varjačom ili mikserom sa spiralnim nastavcima, pa onda završiti ručno. Ostaviti da miruje oko pola sata dok ne udupla volumen. Nakon toga ga prebaciti na pobrašnjenu radnu površinu i oblikovati u veknu, staviti u pleh ili kalup i opet ostaviti da se tijesto diže dok se rerne ne ugrije. Prije pečenja, četkicom, premazati veknu sa malo mlijeka i peći na 175 stepeni dok ne porumeni. Čačkalicom provjeriti da li je pečen (isti trik kao za kolače), izvaditi iz rerne i pokušati dočekati da se ohladi.


Malo je za moj ukus presladak, ali mi to ništa nije smetalo da pojedem četvrtinu za doručak.
Moja prvobitna namjera jr bila da sve mjere prepolovim, ali nešto mi je odvuklo pažnju pa je nešto ostalo isto a nešto prepolovljeno. I zaboravila sam da dodam malu ulja. 
Sve sam to primjetila kad je hljeb bio već pečen. 

Нема коментара:

Постави коментар