Претражи овај блог

четвртак, 27. октобар 2011.

ZAPEČENI PASULJ SA KOBASICOM I PARADAJZOM




To je prvobitno trebalo da bude ovo ali kao što je to kod mene najčešće slučaj ispalo je nešto sasvim drugo. Kao prvo nisam imala bijeli pasulj,a nije mi se išlo do marketa, kao drugo, zamrzivač me iznenadio, u njemu nije bilo butkice, pa sam uzela kobasicu. Butkica se sigurno ne može naći u obližnjem marketu, pa bih morala ići do grada, a tu mi se nikako nije išlo. Tako sam pasulj tetovac zamjenila, običnim, šarenim, a suvu butkicu, kobasicom. Na svijež paradajz nisam ni pomišljala, jer se kod nas sad prodaje isključivo onaj plastični bez ukusa, ali sam zato imala ovo. 
RECEPT
300g pasulja
2 glavice luka
2 manje kobasice
1 pakovanje sjeckanog paradajza
1deci paradajz sosa (domaćeg, gušćeg)
1 kašika paradajz koncetrata (iz tube)
so 
biber
slatka mljevena paprika
sušeni peršun (nisam imala svjež list celera)

Pasulj očistiti i staviti u hladnu vodu da se kuva. Kada prokuva, kuvati još 2 do 3 minuta, skinuti sa vatre, ocjediti vodu, naliti novom, hladnom vodom i kuvati dok pasulj ne omekša, uz povremeno dolivanje vode, po potrebi. 
Za to vrijeme, luk sitno isjeckati i staviti da se prži na 2 kašike ulja. Luk prethodno posoliti sa 1 kašičicom soli. Kada luk omekša dodati paradajz sos i koncetrat paradajz, biber i slatku papriku (oko 1 kašičice). Može se dodati i ljuta paprika, ali ako imate sitnu djecu ili odrasle koji pate od gastritisa, budite štedljivi sa začinima. U tu mješavinu dodati ocjedjen pasulj (dio vode sačuvati) i peršun (ili celer) i polovinu smjese sipati u podmazan zemljani djuveč, ali ako nemate, kao ja, može poslužiti i vatrostalna posuda. Preko pasulja raporediti polovinu tetrapaka sjeckanog paradajza, po njemu sjeckanu kobasucu, prekriti onom drugom polovinom pasulja i na vrhu staviti preostalu polovinu paradajza. Naliti vodom u kojoj se kuvao pasulj da ogrezne i peći na 175 stepeni, otprilike 1 sat, dok voda ne uvri.
Nije loša ideja pasulj probati kad se pomješa sa paradajz sosom i lukom, čisto da se vidi trebali još nešto od začina. Ako u domaći paradajz sos niste stavljali šećer, može se dodati i 1 mala kašičica šećera da neutrališe  kiselost paradajza.
pasulj prije pečenja
OCJENA
Sestri se dopalo, ali ona voli pasulj, samo da nije bijeli ili tetovac (?!), Jača Polovina je rekla da mu je previše paradajiza, Potomak je izvadio kobasice i paradajiz, uzeo dva zalogaja i rekao: "Dobro je, a sad mi daj kremić".
A meni se dopao paradajiz, a bez kobasice je  moglo, meni je svaki pasulj sa jako osučenim mesom prejak, možda bi bilo bolje da sam kobasice malo prokuvala prije toga, ipak sam stavljala sušene domaće kobasice.

Нема коментара:

Постави коментар