Претражи овај блог

уторак, 8. новембар 2011.

HLJEB NAJPROSTIJI

Ovaj put nisam pravila neki "fensi" hljeb, sa dodatkom maslinovog ulja, pavlake, itd, nego onaj najobičniji sa samo četiri sastojka, a to su: brašno, kvasac, so , voda i šećer. Dobro, pet sastojaka, ali sam prilično sigurna da moja baba nije stavljala šećer za bržu aktivaciju kvasca, rekla bi mi da sam skrenula s pameti kad šećer stavljam u nešto što nije kolač ili kafa.
RECEPT
(mjera je velika šolja za čaj)
2,5 šolje bršna
1 kesica suvog kvasca
1 kašičica (baš puna) soli
pola kašičice šećera
oko 1,5 šolje vode

Brašno prosijati, i ako je doneseno iz hadne prostorije, ostaviti ga na sobnoj temperaturi sat do dva da se ugrije. Dodati kvasac, so i šećer i promješati viljuškom. Zatim postepeno dodavati vodu i miješati viljuškom, rukom ili mikserom. Ne upija svako brašno isto vodu, moguće je da će vam trebati više ili čak manje, ali meni je otišla, tačno 1,5 šolja vode. Naljbolje je mješenje dovršiti rukom, tako ćete imati osjećaj da li je tijesto dobro umješeno. Pokriti činiju krpom i ostaviti na toplom mjestu da udupla volumen.
Nakon toga tijesto istresti na pobrašnjenu radnu površinu i premjesiti, mijesiti, uz dodatak brašna, sve dok se ne prestane lijepiti za ruke. Oblikovati ga u veknu i staviti u blago podmazan kalup. Pokriti krpom i ostaviti na toplom 20ak minuta da na raste, za to vrijeme rerna ce se ugrijati.
 Peći na 175 stepeni oko 50 minuta. Pečen hljeb izvaditi iz kalupa, umotati u krpu, pokriti peškirićem i ostaviti da se ohladi.

Нема коментара:

Постави коментар