Претражи овај блог

четвртак, 29. децембар 2011.

POČETAK....MUFFINS


Odmah na početku moram da kažem da nisam imala pojima koliko je teško slikati hranu. Da se razumijemo, ja nemam ambicija da moje slike budu umjetničke, ili da ih neko krade za časopis (nekako u tome vidim i neku, uvrnutu, vrstu komlimenta), ali želim da na nešto liče i da hrana bude primamljiva. Možda bi i bilo lakše da  me moja urođena škrtost nije natjerala da kupim najeftiniji aparat u toj klasi. Imala sam karticu, baterije, punjač, torbicu pa sam kalkulisala i kao svaki put kad sam htjela da uštedim izašlo me je skuplje, kartica ne odgovara, baterije odslužile svoje, itd. Mogla sam da vratim aparat i uz malu doplatu kupim cijeli paket, ali se mora čekati par dana, a strpljenje nije osobina po kojoj sam poznata.

I tako slikam i učim, dnevna svjetlost poželjna, vještačka rasvjeta za mene čista nauka, a dekoracija, pa važno je da prozor, stolica ili frižider ne ulete u kadar.

Da se vratim mafinima, do sad ih nisam pravila jer nisam imala kalup, a nisam ga do sada kupila jer nije bilo papirnih korpica u prodaji. I tako predprošli vikend nađem korpice i odmah sutradan kupim kalup u mom lokalnom marketu koji me je izazivao već mjesecima. Tražila sam recept sa sastojcima kojih imam kod kuće jer je bila nedelja poslijepodne a prodavnice ne rade. 
Nabasah na ovaj recept a kako sam imala, mog, domaćeg džema od jagoda odlučih da njega napravim. Ovom prilikom se duboko izvinjavam autorici recepta, ali mojim ukućanima se nije dopao, mužu i meni je bio OK posebno poslije dana stajanja u frižideru. Moju sestru i sina dijeli 30 godina ali imaju isti riječnik kad im se nešto ne dopada, obično je to bljak i ništa ne valja. 
I opet se izvinavam autorci recepta, njih dvoje su veliki probirači, sve što nema čokolade za njih nije jestivo.  

Išla sam na popravni i ovaj put su me pitali kada ću ponovo da pravim ove kolačiće. Ukradoh ovaj recept i svi zadovoljni.

RECEPT:
50g šećera
1 vanilin šećer
100g margarina/maslaca
1 jaje
2deci mlijeka
2 kašike kakaa
150g brašna
1 prašak za pecivo
100g čokolade za kuvanje
100g sjeckane čokolade, preporučujem mlijčnu

Margarin/maslac i čokoladu istopiti na pari i zatim dodati mlijeko, jaje i šećer. Nije potrebno koristiti mikser, dovoljna je žica za mućenje.
Brašno, prašak za pecivo i kakao prosijati i dodati vanilin šećer i sve dobro izmješati, dodati smjesi od margarina i čokolade i spojiti.
Na kraju u smjesu dodati komadiće čokolade, promješati i sipati u kalupe. 
Peći u prethodno zagrijanoj rerni na 180 stepeni između 20 i 25 minuta, zavisi od rerne, provjeriti čačkalicom.

Mislim da sam trebala čekati da se masa malo stegne pa dodati komadiće čokolade, ovako su pali na dno.

I još nešto, uvijek sam zamišljala da su mafini kolači koji se odmah jedu,ali i ovi su bolji sutradan, kad malo odstoje.

Tek neki dan nađoh kod Vere na astalu masu recepata za mafine.

Нема коментара:

Постави коментар