Претражи овај блог

понедељак, 16. јануар 2012.

BOŽIĆNI KOLAČI

DOMAĆI KEKS
Za Božić imam običaj da pravim masu domaćih keksića (jedan dio podijelim), pa se tu nađe neko da mi kaže da to nije u skladu sa srpskom i pravoslavnom tradicijom, a kad ja pitam šta onda jeste, ne znaju da mi odgovore. Odlučila sam da mojoj porodici ja odredim šta će nam biti tradicija, volim da pravim domaće kekse i svi volimo da ih jedemo.

Samo ove Domaće kekse pravim konstantno već četiri, pet godina, ostali se stalno mijenjaju. Recept sam našla na coolinarci ali baš davno da sad ne mogu naći ko je autor, prepisala sam ga na papir, a sad mi se ne kopa po masi recepata da ga nađem. Ako neko prepozna svoj recept ima moju iskrenu zahvalnost na nečem ovako ukusnom i jednostavnom za izradu.

RECEPT:
0,5 kg maslaca
250 g mljevenih oraha
750 g brašna
1 prašak za pecivo
2 vanilin šećera
350 g prah ili običnog šećera
4 jaja

Ulupati šećer sa maslacem i vanilin šećerom, pa dodati jaja, jedno po jedno, uz neprestno mućenje.
Pomiješati u zdijeli brašno, orase i prašak za pecivo, pa dodati u smijesu od maslaca i jaja.
Razviti dio tijesta i kalupima isjeći željene oblike, redati ih na pleh obložen papirom za pečenje i peći oko 15 minuta na 180 stepeni, moraju ostati svijetli.

Ohlađene premazati glazurom od šećera i ukrasiti poželji.

GLAZURA:
1 bjelance
200 g prah šećera
kašika limunovog soka
1/2 kašičice gustina

Sve mutiti ručno i na kraju kad smjesa postane gusta i glatka dodati boje po želji.
Ove godine se nisam baš proslavila sa ukrašavanjem, uz radoznalu bebu od 1,5 godinu baš mi i ne ide.

Od jednog dijela tijesta praviti kuglice veličine oraha, redati ih u pleh, ali da ima razmaka između njih (rašire se prilično), napraviti rupicu sa prstom i napuniti džemom od kajsija, domaćim. I njih peći na 180 stepeni oko 15 minuta.



Slijedeće što sam pravila su UČITELJSKA DUGMAD na koje nisam stavljala polutke oraha, htjela sam ih nekako drugačije ukrasiti, ali sam na kraju bila preumorna, ali im ništa nije falilo ovako "ćelavim", mojoj sestri su se posebno dopali.
Drugi keks na slici su CRNO-BIJELI KEKSIĆI za čokoljupce (taj sam), nisu zahtjevni za napraviti,a mnogo su ukusni.

Ovaj keks,ČOKOLADNI RASPUCANCI sam pravila duplu mjeru, što je bila greška, jer nemam kutiju koju mogu hermetički zatvoriti, a kad se osuše postanu prilično tvrdi, ali svježi su fantastični. Nisam ljubitelj bijele čokolade, ali ovom keksu daje posebnu draž.


I na kraju dva keksa sa kojima sam najmanje zadovoljna.
Prvi je BIJELE RASPUKLICE koje nisu ispale ni slične onom kako treba. Mislim da sam ja tu najveći krivac, bacila sam mašinu za orase, pa sam bademe mljela na sjeckalici za luk i uz to sam ih malo prepekla. To je bio keks sa najzahtjevnijom pripremom, pa sam i više očekivala. Ako zanemarimu vizuelnu stranu, jako su ukusni, mom mužu su se dopali, a ni on ne voli bijelu čokoladu.
Drugi je VANILA KEKS za koji nemam neku veću zamjerku, osim možda što nije mogao doći do izražaja pored ovih čokoladnih. Bila mi je interesntno šaranje, a i najjednostavniji su ta pravljenje.

1 коментар: