Претражи овај блог

среда, 29. фебруар 2012.

MANTIJE SA POŽAROM


O čemu prvo da pišem, o mantijama ili o požaru? Ipak o mantijama.
To je jelo za koje sam čula, tek prije par godina, pravi se na Kosovu, Sandžaku i južnoj Srbiji. Iako je to u osnovi pita, u centralnoj Bosni nije bila poznata, ili možda griješim. Od svih varijanti izabrala sam najkomplikovaniju, sa razvijanim korama, a nisam ni razvlačenje potpuno savladala.


Ovo mi je bila inspiracija, žena me je zadivila svojom vještinom.

RECEPT ZA TIJESTO:
500 g brašna
1 kašičica soli
2 g suvog kvasca
2 kašike ulja
voda po potrebi

  Brašno ostaviti par sati ili, još bolje cijelu noć na sobnoj temperaturi, dodati mu so i kvasac i izmješati. Dodati uje i postepeno vodu dok se ne dobije srednje tvrdo tijesto, kao kad se jagodice prstiju dodirnu.
Prebaciti tijesto na radnu površinu u mijesiti ga oko pet minuta. Podijeliti ga na osam dijelova, svaki premjesiti i razviti na veličinu diska. staviti ih na pleh obložen pekarskim papirom, pokriti krpom i ostaviti da se odmori oko sat vremena. Za to vrijeme pripremiti fil.

RECEPT ZA FIL:
500 g mješanog mljevenog mesa
1 glavica sitno isječenog luka
so i biber

Sve dobro izmješati i ostaviti da se ukusi sjedine.

Sada svaki disk tijesta, na blago pobrašnjenoj površini razviti do veličine LP ploče i ostaviti sa strane. Tako uraditi i da ostatkom tijesta. 
Istopiti malo masti ili putera ili koristiti ulje.




Jedan dio tijesta premazati sa otopljenom mašću/maslacem/uljem, na njega staviti drugi dio tjesta, opet mast i sve tako do četvrtog dijela tijesta. Sada sve to razviti najtanje moguće.
 Isjeći na 20 kvadrata, na svaki staviti malo fila, sastaviti krajeve i staviti u podmazanu tepsiju.
Tako uraditi i sa preostale četiri kore, okupno se dobije 40 mantija.
 Možete ih ostaviti ovako ili okrenuti da sastav bude dole kao u mom slučaju.
Svaku kuglicu, četkicom premazati sa masnoćom.
    
Fale još tri da tepsija bude puna.


Peći na 180 stepeni oko sat vremena, dok ne porumene.
Pečene mantije zaliti vodom i uljem, pokriti folijom i vratiti u vrelu rernu koja se u tom momentu isključi.

PRELIV:
oko 1,5 dl vode
2 kašike ulja
so

To sve prokuvati i polako sipati preko vrele pite.
Mjere za ovaj preliv sam dala "otprilike" jer ja ne mjerim kad ga pravim.
U mom zavičaju pite su se uvijek zalivale, posebno rezvijane, one razvlačene su se rjeđe pravile.


Dok sam ja pravila mantije moja peć za centralno grijanje se zapalila. Na sreću, nije se zapalila šupa u kojoj je, nije izgorila elektronika, a ni motor koji je specifičan. Zapalio se pelet (ogrev).
Kada sam sišla po veš (i mašina za sušenje je u šupi), imala sam šta da vidim, peć nagorila, sanduk za brašno nagorio, kabal kojim je uključena u struju izgorio do žica. Plamen se sam od sebe ugasio, kad sam digla poklopac, pelet je na par mjesa bio užaren, dobro sam ga zalila vodom, prije toga sam je isključila iz struje, a osigurač je ionako sam iskočio.
I ovaj put nam je šteta sam kozmetičke prirode, moj muž, genije, osposobio je do večeri.
Napisala sam i ovaj put jer nam je to drugi požar, prvi put nam se zapalilo iverje i kocke za potpalu u derbi šporetu (tip carolex) u tuđoj, iznamljenoj montažnoj kući. I tad je plamen sam od sebe se ugasio, samo su zidovi počadili, što se riješilo krečenjem.
Pitam se da li da očekujem i treći požar?

2 коментара:

  1. S obzirom na naslov, mislila sam da se nešto u pećnici zapalilo, ali ovo je puno gore. S obzirom na ishod požara, stvarno imate sreće. Nadam se da trećeg neće ni biti.

    ОдговориИзбриши
  2. Da imali smo ludu sreću, ne ponovilo se.

    ОдговориИзбриши