Претражи овај блог

уторак, 21. фебруар 2012.

OKRUGLICE OD PILETINE I KROMPIRA

Ko me poznaje dobro, zna da rijetko pržim hranu u dubokoj masnoći, mada ponekad nešto pohujem. Kad god mi treba veća količina masnoće za spremanje hrane prednost dajem svinjskoj masti. Nije u pitanju ekonomski faktor, imam domaću mast, nego ne znam šta da radim sa upotrebljenim uljem. Kad mi ostane masti, u činijicu stavim foliju, pa tu sipam mast i onda sve u frižider. Sutradan kad se stegne, bez problema bacim u smeće. Najgore što moćete učiniti je da višak ulja bacite u WC šolju. Ako već imate iskorišteno ulje sipajte ga u male flašice od vode (često se desi da je nemam), pa onda bacite u smeće. Znam da ni ove moje metode nisu nimalo ekološke, ali od dva zla izabrala sam manje.
Sanjam o danu kada će reciklaža biti zakonska obaveza i da će se plaćati velike kazne za kršenje istog.
Kad god u smeće bacim ljuske od povrća, talog od kafe, papir za pečenje "duša me boli" što ne pravim kompost. Na žalost u mom dvorištu to nije moguće, jako je malo i sa svih strana okruženo je komšijskim prozorima, a iza je šupa u kojoj stoji ogrev i sve ono što nismo znali gdje da stavimo a žao nam da bacimo.


Po originalnom receptu ove kuglice je trebalo pohovati ali je to meni bilo previše, i ovako samo pržene su dobre. Dobre su i hladne i tople, prosto vuku na stalno grickanje.


RECEPT:
1 bijelo pileće meso (oko 370g)
1 srednja konzerva manirinarih šampinjona
1 glavica luka 
1 jaje
6 kašika prezli
so i biber

Pileće meso odvojiti od kostiju i samljeti, Luk sitno isjeckati i prodistanti ga na malo ulja. Šampinjone ocijediti i sitno isjeckati. Luk i šampinjone dodati mesu, zatim dodati jaje, prezle, so i biber. Umijesiti masu i praviti male koglice veličine malo većeg oraha. Staviti ih u teflonsku tepsiju i peći na 200 stepeni. Pečene malo prohladiti, obložiti ih krompirovim tijestom i pržiti u dubokoj masnoći sa obe strane, dok ne porumeni. Pržene kuglice vaditi na kuhinjski papir da upije višak masnoće.

KROMPIR TIJESTO (zaobilazan način):
120 g pirea iz kesice
4 deci hladne vode 
2 kašike ulja
1 jaje
200 g brašna
malo soli

Sastojke stavljati u činiju onim redosljedom kako je navedeno na spisku, rukom zamjesiti srednje tvrdo tijesti i formirati valjak, isjeći ga oštrim nožem na onoliko dijelova koliko ima mesnih loptica i svaki dio malo spljoštiti u ruci, na sredinu staviti lopticu i obložiti tijestom.
mjerila sam metrom približno jednake komade

 Zaboravila sam da stavim link za krompir tijesto, pa ovom prilikom ispravljam.


Sos je iz jednog sličnog recepta koji ne mogu da nađem a tražila sam ga skoro sat vremena.
Odmah da kažem da sos i nije nešto, ne znam da li je do mene ili do recepta.

SOS:
100g maslaca
1 kašika senfa
2 deci slatke pavlake
2 kašike milerama
1 deci bijelog vina
so, biber
2 kašičice gustina

Otopiti maslac, dodati senf i sve lijepo sjediniti Dodati pavlaku, mileram, vino, so i biber i kad prokuva dodati gustin i kuvati još malo.

2 коментара: