Претражи овај блог

среда, 14. март 2012.

FINA BRZA ŠTRUDLA

Koji me đavo tjerao da "vidim samo nešto", pa klik tamo, klik ovamo i nestade moj prvobitni izgled bloga a ja nikako nisam mogla ili znala da ga vratim. I da nevolja bude još veća tog šablona nema više u ponudi, ali na sreću bio je još jedan narandžasti. Da li mora narandžasti? Mora, volim narandžasto.
I još nešto, ja sam od onih koji mrze promjene (nikad ne mjenjam raspred namještaja u stanu) i trebaće mi dugo da se naviknem na ovu šaru.
  

A sad o štrudli.



Volim štrudlu, od kiselog tijesta, prhkog, volim od maka, orasa, lješnjaka, rogača, sira, višanja....
Vole je i moji ukućani, sin obožava štrudlu od maka, ali ne, pogađate, onu koju ja napravim.
Ovaj put je rekao da ne voli suvo grožđe, prošli put je bilo previše fila, pretprošli da nije kao ona u vrtiću.
Digla sam ruke od toga da mu udovoljavam, kupim mu ponekad kamad štrudle iz pekare i bude zadovoljan, a ja se čudim šta se sve danas može zvati štrudla.

Ovaj recept nije ni kisela, ni prhka štrudla, ali je odličan i brz i lagan za napraviti.


RECEPT:
185g svježeg sira
1 jaje
1 žumance
7 kašika mlijeka
7 kašika ulja
80g šećera
1 vanilin šećer
380g brašna
1 prašak za pecivo


U posudi skupa umutiti sir, jaje, žumance, mlijeko, šećer i ulje. Posebno izmješati brašno sa praškom za pecivo pa pomješati sve zajedno. Umijesiti srednje tvrdo tijesto. Ostaviti da odstoji oko 20 minuta, a za to vrijeme napraviti fil.

FIL:
100g mljevenog maka
50g prezli
70g šećera
5 kašika vrelog mlijeka
1 vanilin šećer
100g suvog grožđa
1 žumance
2 kašike džema

Pomješati mak, prezle i šećer pa preliti vrelim mlijekom, dodati ostale sastojke i sjediniti.
Na blago pobrašnjenoj radnoj površini razviti tijesto u veći pravougaonik. filovati i urolati. staviti u blago podmazan kalup i peći oko 1 sat na 180 stepeni. Po želji, pečenu štrudlu posuti prah šećerom.

Tijesto se ne lijepi mnogo i lako je raditi sa njim. Prezle u fil nisam stavila zbog moje urođene škrtosti, već zato što mi je sam mak prejak, pa one malo razblaže.
Moje mjer se razlikuju od orginalnig recepta jer sam imala 185 g sira, pa rekoh da ne ostaje.

I na kraju riječi mog sina (ljubi ga majka): "Džaba si se trudila".

2 коментара:

  1. Dopada mi se tvoj novi izgled bloga, lep i narandzast! :) Strudle svakako volim i na sve nacine tako da cu isprobati i ovaj tvoj deluje preukusno.
    Svarati do mog bloga da preuzmes "izazov" nadam se da ces naci vremena i ucestvovati. Puno pozdrava :)

    ОдговориИзбриши
  2. Ipak mi fale moji limunčići. Hvala na izazovu, pokušaću da ga preuzmem, ja sam poprilično kompijuterski nepismena.

    ОдговориИзбриши