Претражи овај блог

петак, 9. март 2012.

TANJINA KREM TORTA

Zašto Tanjina? Pa od Tanje sam dobila recept, a od koga je ona nemam pojima, dala mi je papir sa oštampanim receptom pa je moguće da je našla negdje na internetu. To je bilo prije četiri godine, ja tada nisam krstarila po blogovima, samo sam ponekad zavirivala u internet kuvare.

Ovo je jedan od recepata tipa "smuti pa prospi", nema puno posla a ukusna je.


RECEPT:
6 jaja
200 g crne čokolade (što crnje, to bolje)
200 g šećera
200 g mljevenih oraha ili lješnjaka (ali ne i badema)
3 dl vode
500 ml slatke pavlake

Staviti vodu da proključ, kad proključa ubaciti izlomljenu čokoladu i dobro izmješati da se izjednači. Staviti na stranu da se prohladi.
Dobro pjenasto umutiti žumanca i šećer i u to dodati čokoladnu smjesu ( ne mora da bude skroz hladna), sipajuću u tankom mlazu uz neprestano mućenje. Dodati mljevene orahe/lješnjake, izmješati i na kraju pažljivo umiješati i snijeg od bjelanaca.
Kalup za tortu podmazati i postaviti papirom za pečenje, pa isti podmazati i posuti brašnom. U to uliti smjesu i staviti u HLADNU rernu. Rernu uključiti na 200 stepeni i peći 30 do 40 minuta, provjeriti čačkalicom da li je pečeno. 
Pečenu tortu izvrnuti na tanjir na kome će se služiti, oguliti papir i ostaviti da se ohladi. Ohlađenu tortu namazati umućenom pavlakom, okolo staviti debeo sloj i ostaviti da prenoći u frižideru.

Ponekad u pavlaku stavim grilijaž da pridodam još koju kaloriju.

Zašto ne mogu bademi i zašto u hladnu rernu, ne znam, a nisam sklona eksperimentisanju, radim onako kako je napisano.

2 коментара:

  1. Svidja mi se. Jednostavna je, a vidi se da je socna...

    ОдговориИзбриши
  2. Kolač je odličan, samo treba orase sitno samljeti a ja nemam mašinu pa meljem na sjeckalicu za luk.

    ОдговориИзбриши