Претражи овај блог

понедељак, 23. април 2012.

PUNJENE URMAŠICE


Kada na coolinarci ukucate pojam "urmašice" pojavi se 37 recepata, a kad ukucate "hurmašice" 121, s tim da je stanje svakog dana promjenjivo. Može se reći urmašica,a može i hurmašica ali nikako ormašica. Urme ili hurme sam jela, ali orme nisam nikad. Urmašice su i dobile ime po urmama ili datulama, jer oblikom podsjećeju na njih.

Dok sam bila skroz mlada nisam voljela zalivene kolače, ali urmašice su bile posebna priča, njih sam baš voljela. Moja mama ih je uvijek pravila sa kokosom i imala je baš dobar recept, koji se vremenom izgubio. Urmašice me uvijek podsjete na teta Muniru, mamu moje školske drugaruce Dijane, koja je uvijek čuvala par komada za mene jer je znala da ih volim. Ona ih je pravila sa polutkom oraha utisnutim u sredini, ili one obične, ali jako ukusne. Na žalost kontakt sa njima dvijema je prekinut početkom 90tih i nikad nije obnovljen. Život i 90te nas rasuo po svijetu, neki su se našli, a neki ne.

Od svih recepata sam izabrala ovaj, jer mi je bilo interesantno punjenje, takav tip urmašica nisam nikad jela. Recept je prilično precizan, fila je taman, urmašice sve stanu u jedan pleh, a sirup je ni premalo, ni previše. Ja sam umjesto badem stavila orase, nisam imala dovoljno badema. Slika nije mutna, šare su se tokom pečenja izgubile i to im je jedina mana.
U receptu piše da urmašice treba ostaviti u sirupu 10 sati, ali su moje poslije pola sata sve upile. Nisam mogla da izdržim pa sam ih probala poslije sat vremena, malo tople, ali dobre.
Tri su prava mjera, dvije mogu da prođi, a jedna, pa nemojte da me vrijeđate.


RECEPT
400 g brašna
250 g margarina/maslaca
2 jaja
60 g šećera
1 prašak za pecivo

Brašno pomješati sa praškom za pecivo, dodati ostale sastojke i zamijesiti glatko tijesto. Negdje sam pročitala da tijesto treba da bude meko kao ušna resica, pa pipnite se, čisto da uporedite.
Tijesto ostaviti da miruje sat vremena.

Za to vrijeme pripremiti nadjev.

Otkinite komad tijesta veličine oraha, spljoštite ga na dlanu, staviti kašičicu nadjeva, složiti kao sarmu, oblikovati valjčić i prisloniti na ribež. Poredati ih na blago nauljen pleh, tako da šara bude gore.
Koga ne bude mrzilo da pročita originalni recept, primjetiće da je postupak izrad malo drugačiji. Probala sam ali mi je bilo komplikovano, previše mi tijesta ostane na ribežu.
Peći na 180 stepeni bok blago ne porumene, provjeriti čačkalicom.


NADJEV
100 g krupnje mljevenih oraha
2 kašike šećera
1 vanilin šećer
 malo ribane limunove korice
50 ml mlijeka

Pomiješati sve suve sastojke i zaliti ih vrelim mlijekom. Dobro izmješati i ohladiti

SIRUP
500 g šećera
800 ml vode
sok od jednog limuna
pola limuna isječenog na ploške/kolutiće
1 vanilin šećer

Sve sastojke sjediniti i kuvati na vatri 15ak minuta, paziti da se ne zgusne. Malo prohladiti i preliti preko toplih urmašica.
Ostaviti da stoji 10 sati u sirupu, ko izdrži da ne proba.

Po receptu u fil ide i miskatni orah, ali moram priznati da ga nikad nisam probala, pa nisam imala hrabrosti da ga stavim.

8 коментара:

  1. Bas zanimljiv recept sa punjenjem. Ja volim urmasice, ali punjene ni ja nisam jela... :)

    ОдговориИзбриши
  2. Dvoumila sam se između ovih i punjenih urmama i suvim grožđem, to ću da probam neki drugi put.

    ОдговориИзбриши
  3. Sad kad razmislim - nikad ih nisam ni pokusala praviti, mada su to najbolji i najdrazi 'kolaci' moje mame; Uvijek ih je punila sa jezgrama oraha...

    ОдговориИзбриши
  4. Urmašice je baš jednostavno napraviti, sa jezgrom oraha i sa kokosom su najčešće pravljene.

    ОдговориИзбриши
  5. Poslednji put sam jela urmasice pre ludila 90-ih godina...pravila ih je maestralno dobro tetka Suheila, mamina koleginica i prijateljica koja je pukom slucajnoscu zavrsila u Zagrebu...svaki put kada je dolazila u Beograd donosila ih je i nisu nikada trajale vise od pola dana...! Moja mama je nebrojano puta gledala kod nje u kuhinji kako to ona pravi i koliko sve treba da bude gusto i toplo da bi upilo kako treba...nikada nije uspela da nauci...! Postanem sentimentalna kada pomislim na takve trenutke...ove punjene nikada nisam jela...divno deluje...Moracu jednom d aprobam, pa sta bude-bice...!

    ОдговориИзбриши
  6. 100 gr kokusa.2 jaja .2 fildzana ulja. 2 fildzanasecera. 1 fildzan mljeka.1 prasak.1 vaniliju secera 1 limun. Sastabiti sastojke i tjesto nesmi bit tvdo nego mekahno. Zalev ide 16 fildzana vode.14 fildzana secera. Hurmice trebaju biti vruce a voda ledena kad se zalivaju tako dabise mogle odmah jest prijatno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Indira a gdje je tu draž iščekivanja? Šalim se, urmašice su dokaz da se od relativno prostih namirnica može napraviti vrhunski desert. Recept sa fildžanima je malo nezgodan jer kod nas nema da se kupe ni male šolje za kafu a kamo li fildžani. Kad je u receptu navedeno fildžan ili mala šolica ja to računam kao 1 decilitar, mislim da je tu negdje.

      Избриши