Претражи овај блог

понедељак, 14. мај 2012.

SUPA "DA SE NE BACI"

Šta da radite sa vodom u kojoj se kuvala piletina za ajmokac? Nije dovoljno jaka za klasičnu supu, a žao vam da bacite, ili jednostavno nemate vremena za lagano kuvanje supe. 
Do ovog recepta sam došla sasvim slučajno, htjela sam da napravim nešto drugo.
Ovo je jedno od jela koje nije nimalo fotogenično ali je zato ukusno.


RECEPT:
oko 1,2 l vode u kojoj se kuvala piletina
3 mrkve/šargarepe
1paškanat
1 manji komad celera (korjen)
1 korjen peršuna
komad stabljike brokolija 
1 manja glavica luka 
1do 2 kašike maslinovog ulja
začin tipa vegeta. kulinat...
so i biber

Povrće se može naribati na ribež,a može i isjeci na komadiće, zavisi ko koliko ima vremena ili živaca.

Na ulju izdinstati isjeckani luk i kad omekša dodato ostalo povrće, dinstati podlivajući vodom u kojoj se kuvala piletina. Kada sve povrće omekša usitniti ga štapnim mikserom ili u blenderu, vratiti u šerpu, dodati ostatak pilećeg temeljca i začiniti. 
Ako ste za ajmokac kuvali prsa sa kožicom i kostima, najvjerovatnije nećete sve meso skinuti, ono što ostane, pažljivo očistite, isjeckajte i dodajte u supu. 
Kada ste dotjerali ukus, dodajte griz knedle i kuvajte na niskoj temperaturi 10tak minuta.


GRIZ KNEDLE:
Od svih recepata koje sam isprobala, ovaj je najjednostavniji. Na žalost ne mogu otkriti autora jer sam ga našla na Serbian Cafe-u i to na diskusijama, a i bilo je poodavno, tako daleko ne pamtim.
U originalu na jedno jaje ide 3 polovine ljuske griza, a ja sam to zamjenila kašikama, zanovjetno mi je pranje ljuske i brisanje. obavezno mi pukne.

1 jaje
3 pune kašike griza 
so
sjeckani peršun (moj dodatak)

Jaje žicom ili viljuškom umutiti, dodati so, griz i peršun, sjediniti i ostaviti pola sata da griz upije tečnost. Nakon toga čajnu kašičicu umočiti u supu i vaditi knedlice, dovoljno je po pola kašičice, dosta nadođu tokom kuvanja.


Recept je prilično fleksibilan, može bilo koje povrće koje stavljate u supu, primjetila sam da se to od kuće do kuće razlikuje.
Ovaj put nisam imala svjež list peršuna pa ga nisam stavila na kraju u samu supu, stavila sam suvi u knedlice, ali to nije to,

4 коментара:

  1. Bas lepo si ju obogatila povrcem. Svidja mi se... :)

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман17. мај 2012. 22:04

    ništa se ne baca, dobro si napravila ovu juhicu prijala bi mi sad

    ОдговориИзбриши
  3. A može i djeci da se podvali povrće koje ni u kom slučaju ne bi pojeli. Ni ja nisam ništa bolja, jedem samo mrkvicu, ostalo bacam.

    ОдговориИзбриши
  4. Odlično. Ekološki svesno. Ja nikad ne bacam vodu u kojoj se kuvalo meslo ili povrće. Uvek je ubacim u neko sutrašnje jelo.

    Da probam da objasnim šta je ribić - deo noge. Možda je glupava paralela ali ono što bi kod čoveka bio list na nozi. Takve je i strukture, uzdužna mišićna vlakna sa tetivama između. Zbog tih tetiva je i tako ukusan. Nema boljeg dela za dinstanje. Stvarno se topi u ustima.

    Nisam siguran da ćeš da vidiš odgovor na mom blogu. Kako to ide? Dobiješ li neku informaciju da sam odgovorio. ILi slučajno, proveravaš...

    ОдговориИзбриши