Претражи овај блог

четвртак, 20. јун 2013.

ŽARBO PITA ili ŽERBO KOCKE

Ovo je jedan jako veliki recept, mislim kolač, recept je na pola stranice.
Pravila sam 2/3 mjere, nisam imala dovoljno masti, inače cijela mjera ide u pleh od rerne.
Ovo sam prvi put pravila kad sam bila u srednjoj školi 87. ili 88. godine (eto sad znate koliko odprilike imam godina) i sjećam se da se recept malo razlikovao, u kore je išao suvi kvasac i koristile su se dvije vrste džema, od višanja i od kajsija. I naravno nije išla mast, nego margarin. Kao i mnogi i taj recept se vremenom izgubio.

RECEPT.

KORE
300 g masti
300 g šećera
3 žumanceta
3 dl mlakog mlijeka
700 g brašna
1 prašak za pecivo

Od navedenih sastojaka zamjesiti tijesto, podijeliti na 3 dijela, razvaljati na veličinu tepsije i prvu koru staviti na dno. Nisam podmazivala tepsiju jer u tijestu ima dovoljno masti a vi kako hoćete, može i papir za pečenje.

FIL
300 g mljevenih oraha
300 g šećera
300 g marmelade ili džema od kajsije
rum po želji

U receptu piše da se sve pomješa i tako maže preko kora. Ja sam to uradila prošle godine i jedva sam premazala preko kore, autorki recepta sam se sjetila cijele familije. 
Ove godine sam koru premazala marmeladom, posula  izmješanim orasima i šećerom, preklopila drugom korom , ponoviti postupak sa marmeladom, šećerom i orasima. Preklopiti trećom korom i peći na 180 stepeni dok ne porumeni, zaboravila sam koliko vremena.
Na pečen i ohlađen kolač staviti glazuru od čokolade.

GLAZURA

150 g čokolade
4,5 kašike vode
4,5 kašike prah šećera
100 g maslaca/margarina

Čokoladu, prah šećer i vodu otopiti na pari, dodati margarin/maslac isjeckan na kockice i izmješati da se ujednači. Preliti preko kolača, ostavitida se stegne i tek sutradan rezati.  


Kolač je izuzetno ukusan samo mu je jedina mana što je preprhak (ha, izgovorite to), mrvi se, ne pretjerano ali se mrvi. 
Možda sam ga samo prepekla?

1 коментар: