Претражи овај блог

четвртак, 18. јул 2013.

PAPRIKE PUNJENE PATLIDŽANOM ILI PUNJENE PAPRIKE NA ULJU

 Ovaj recept iz Patinog kuvara mjerkam već dugo. Ovo jelo je u kategoriji "varena jela na ulju" što bi u prevodu značilo posna jela ali na ulju jer kao .što znate postoji i post na vodi. 
Ne postim nikako, malo mi je zamorno da razmišljam šta mogu a šta ne mogu da jedem. 
Ovaj recept mi je poslužio kao ideja, prilagodila sam ga našem ukusu.

RECEPT:
850 g plavog patlidžana
5 paprika
4 kašike riže
1 glavica luka
3 čena bijelog luka
list peršuna
so 
biber
ulje/mast

Patlidžan oguliti, isjeći na kockice, posoliti i promješati. Ja ga stavim u cijediljku pa preko tanjir a na tanjir neko opterećenje i tako ostaviti sat vremena.
U međuvremenu isjeckati luk i ispržiti ga na ulju dok ne postane staklast. Dodati patlidžan i dinstati dok ne omekša. Začiniti sa biberom (vjerovatno neće trebati još soli), dodati rižu i još malo propržiti.
Skloniti sa ringle i dodati isjeckan list peršuna i sitno sjeckan bijeli luk.
Paprike izdubiti za punjenje, napuniti ih ali ih ne nabijati da se ne bi raspale kad riža nabubri.
Tepsiju podmazati uljem, poredati paprike i svaku sa četkicom malo nauljiti, naliti oko 1 dl vode i staviti u zagrijanu rernu. 
Nakon 20 minuta između paprika dodati sos od paradajiza.

PARADAJIZ SOS
3 veća paradajiza
1 glavica luka
so
šećer
list peršuna (po želji)

Na dnu paradajiza nožem zasjeći u obliku krsta (ili X-a), preliti ih ključalom vodom i otaviti tako par minuta. 
Izvaditi ih i premjestiti u hladnu vodu na munut dva. Nakon ovog paradajiz se ljušti bez ikakvih problema.
Oljušten paradajiz isjeći na kockice i dodati u luk koji je prethodno izdinstan na malo ulja. Ostaviri da se krčka 10tak minuta, posoliti i kiselost regulisati sa šećerom. Po želji dodati sjeckan list peršuna.
Sos ne treba mnogo krčkati jer će se sve to završiti u rerni.
Sipati sos između paprika i ostaviti da se peče sve ukupno sat vremena.



Kupila sam neke minijaturne patlidžane pa mi je smjese bilo dovoljno za 5 paprika a ostalih pet sam napunila klasičnim filom od mljevenog mesa.
Za ovo jelo bi bio idealan zemljani pekač ili neke od ovoih modernih skalamerija tipa krčko. Ne reklamiram ih, bloga mi.

Pekla sam paprike na 175 stepeni jer mi se rerna automatski pali na tu temperaturu kad je uključim.
Dužina pečenja je okvitna, sve zavisi od tipa rerne, temperature, itd.
Uglavnom, malo fila zagrabiti viljuškom, pa ako je riža kuvana onda je gotovo.

Ako svi koji jedu ovo jele vole da papriku poliju sosom onda treba povećati količinu sosa. Kod mene je to pola-pola pa je ovo dovoljno.

Нема коментара:

Постави коментар