Претражи овај блог

понедељак, 13. јануар 2014.

KOLAČ SA LEDENIM KVASCEM

Ne dajte da vas slika prevari, ovaj kolač je izuzetno mekan i sočan, bez obzira što na slici izgleda da ima malo fila.
Kolač sa ledenim kvascem se pravio u mojoj porodici sedamdesetih i ranih osamdesetih godina i onda je pao u zaborav. Sjećam se da se ledeni kvasac kupovao u apotekama i da je onda misteriozno nestao. Tetka mi je iz Njemačke donijela par kesica kojima je istekao rok trajanja dok sam se ja nakanila da da nešto pravim.
 Sad nastaje najveći problem, svi su taj kolač pravili ali se niko ne sjeća kako. 
Zavirila sam u moja sjećanja iz djetinjstva i vizuelno mi je najviše ličio na mađaricu ili karamel pitu.
I tako napravim po ovom receptu, ne ide puno masti a fino se razvija i tijesto je podatno za rukovanje.
Bilo mi je važno da ga pravim sa masti da bi imao starinski ukus.


RECEPT:

KORE:
600 g brašna
1 ledeni kvasac
50 g masti
2 jaja
200 g kisele pavlake
200 g prah šećera

 Ledeni kvasac prosijati sa brašnom. Viljuškom umutiti jaja, pavlaku i mast, pa dodati ostale sastojke i zamijesiti glatko tijesto. Podijeliti na četiri, pet ili šest dijelova i razviti kore veličine pleha koje se peku na prevrnutoj strani oko 8 minuta na 180 stepeni. Kore moraju ostati svijetle. Neka vas ne uplaši čudan miris koji se širi kuhinjom prilikom pečenja, kad se kore ispeku i ohlade toga neće biti.
Da ne zaboravim, pekarski papir mi je najbolji prijatelj.

FIL:
1 l mlijeka
80 g oštrog brašna
200 g šećera
200 g čokolade
250 g maslaca/margarina

Istopiti šećer na laganoj vatri, pazeći da ne izgori. Skloniti sa vatre i zaliti sa 0,8 dl mlijeka i kuvati dok se sav šećer ne otopi. U ostatku mlijeka razmutiti brašno i zakuvati u karamelisanom mlijeku. Skuvati kao puding uz neprestano miješanje. U vruće dodati izlomljenu čokoladu i maslac/margarin, dobro izmješati da se sjedini i vrućim filom filovati kore. Preko staviti veću tacnu i opteretiti nečim ali ne baš kao mađaricu.


Iako je kolač rađen kao mađarica ima razlike, kore su mekše, spužvastije ali ne na ružan način.
Nema one prhkosti koja se dobije sa praškom za pecivo ali ukus ne zaostaje.
I čini mi se da kore malo više narastu jer sam ih razvila baš tanko.

7 коментара:

  1. moze informacija koliko je grama kesica ledenog kvasca? Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovaj komentar mi je promakao. Iskreno se ne sjećam jer od ovog kolača više nisam imala posla sa ledenim kvascem.

      Избриши
  2. Ima li u Srbiji ledenog kvasca i gde može da se kupi, zna li neko?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da nema. Sjećam se, prije tridesetak godina, moja mama i tetke su ga kupovale u apoteci. Kupovali smo ga u Sremu, a u Bosni za njega nisu ni znali. Meni ga je do skoro donosila tetka iz Njemačke, a kako se ona vratila, nemam više snabdjevača.

      Избриши
    2. Ima u Lidlu da se kupi ledeni kvasac

      Избриши
    3. U Lidlu sam kupila ledeni kvasac na Novom Beogradu

      Избриши
    4. Kad sam pisala ovaj recept niko nije ni sanjao da će Lidl da dođe u Srbiju. Hvala na informaciji, sad znam gdje ima, pa kad dođem u BG kupiću.

      Избриши